lørdag 5. september 2015

Steinarbeid og suppe

I dag småregnet det hele tiden mens vi var ute i hagen og jobbet. Vi holder på å legge steinkanter rundt noen bed, og håper å få dem ferdige nå i høst, slik at vi til våren bare kan begynne å plante. Det ble litt hustrig etter hvert, og da var det godt å kunne gå inn og lage en deilig, varmende suppe.
Når høsten kommer gleder jeg meg alltid til å lage supper. Årstiden byr på ferske råvarer av alle slag, og å lage suppe selv fra bunnen av er enklere enn mange tror og byr på så uendelig mange muligheter for å variere slik at man får suppen akkurat sånn som man liker aller best.

I dag ble det kantarellsuppe med bacon til en sein lunsj. Superenkel å lage og fantastisk god.



Oppskriften legger jeg gjerne ut om noen er interessert.

Ha en fin helg videre.

2 kommentarer:

  1. Jeg har brukt mange av oppskriftene du la ut på Jannas mat og jeg er helt sikker på at denne også er god.

    Ang. min blogging så vil jeg i alle fall ha pause noen uker så får vi se etterhvert. Jeg har fått så mange tilbakemeldinger fra flere som savner bloggen. I seg selv er jo det kjekt da., men jeg må være interessert selv og kjenne at det er kjekt om jeg begynner igjen.

    Ha en fin søndagskveld.

    SvarSlett
  2. Det har vert veldig fint om du ville legge ut oppskriften på suppen.
    Har et ønske om å begynne å lage suppe fra bunnen av.
    Innspirerende og fin blogg du har.

    SvarSlett