mandag 31. august 2015

Hagevandring

I et tidligere blogginnlegg nevnte jeg Hagelaget spurte om å få komme innom. Vi sa ja, selv om her ikke er så mye å se på, og for snart en måned siden - kor blir tida av - ble det en liten hagevandring her i Hagen i skogen. 

På formiddagen regnet det, men utover ettermiddagen lyste det opp, og sola skinte da hagevandrerne kom. 

Det ble en trivelig, liten hagefest, for det er vel egentlig det det er når hageinteresserte møtes og kan prate om sin felles interesse: haging.


James, mitt fem år gamle barnebarn og assistentgardener, var hjertelig tilstede da jeg viste vandrerne rundt i hagen. 





















Mannen i hagen fyrte opp i bålpanna på bålplassen, slik at eventuelle frosne vandrere kunne varme seg.



Nå har jo du kanskje sett hvordan det ser ut på vårt lille beplantede område i andre innlegg. Halve tomta er fremdeles bare villniss, så det er ikke noe poeng i å vise detaljer fra hagen flere ganger akkurat nå. Men noen bilder fra kvelden kan du jo likevel få se hvis du har lyst...


Jeg fortalte om arbeidet på tomta vår, og om de videre planene for hagen...


... og til slutt fikk gjestene litt å spise og drikke.





Den siste augustdagen i år har bydd på varierende vær, både sol og regn. Høsten lister seg stilt på tå nærmere, men det er fare for at han kan ta noen syvmilsskritt i vår retning i løpet av uka, for høstens første storm er varslet. Det er også meldt om fare for nattefrost. Men ennå kan vi fortsatt nyte hagen og blant annet forberede neste vår og sommers blomsterflor.  

Ha en fin september.

4 kommentarer:

  1. Så raust av deg å åpne hagen din for hagelaget. Det ser ut til å ha vært en hyggelig dag for alle. Jeg tenker at hagene våre ikke trenger å være 'forbilledlige' for å invitere folk inn. De fleste synes det er hyggelig og inspirerende å se andres hager og ikke minst høre om arbeidet som er gjort og planene som er på gang. Vel overstått!

    SvarSlett
  2. Det så jo ut som en hyggelig stund og så flinke som dere er til å skape god atmosfære. Innbydende og lekkert og for en flott kar du har som assistent. Lykke til videre i hagen.

    SvarSlett
  3. Tipper det var fornøyde hagevandrere...
    hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  4. Det er kjempespennende å besøke andre sine hager for å få inspirasjon og å snakke om felles interesser ikke minst. Det ser veldig koselig ut hos dere. Takk for en hyggelig kommentar på bloggen min. Revebjelle må plantes ut tidligst mulig, fant jeg ut. De som ble plantet i august rakk ikke å etablere seg, tror jeg.
    Hilsen Inna

    SvarSlett